fredag 7. november 2014

På tide med noen glimt fra hallen.

Hallen, eller det som hører til hovedinngangen i huset begynner å bli ferdig.
Vi mangler fremdeles litt lamper og også arbeidet med dørene.. men dette er jeg så utrolig stolt av og fornøyd med.
Jeg gleder meg til vi skal ta imot våre gjester her.
Velkommen inn <3

Her er bildet tatt fra finstuen og i retning dagligstuen.

Her er det motsatt retning, i enden av hallen ser du trappen til 2.etg

Utgangspunketet var ganske annerledes og vi brukte lang tid på å bestemme oss for om vi skulle male søylene eller ikke.
Vi lot følelsene styrte og  kom frem til at selv om det var historie i den eksisterende malingen var det viktig for oss å sette vårt preg på huset.


Jørn har lagt ned utallige timer med arbeid og her ser du litt av veien frem til resultatet.
Det startet med overmaling av tapetene.
Jeg er litt usikker på hvor mange strøk som måtte til, men det var mer enn 1.




Deretter ble søylene mal.


... etter alt var malt hvitt ble taket helsparklet.
Taket var kledd med takessplater ogfor å få til samme inntrykket her som de andre takene ble dette løsningen.


 Taket ble sparklet totalt 4 ganger før det kunne males med 3 strøk.


 Og så endelig kom tapeten på plass...og vi er virkelig fornøyde med vårt valg.



Velkommen inn og opp!



3 kommentarer:

  1. Nydelig! Ligger mange arbeidstimer bak et så flott resultat, men jammen ble det flott! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar ;-) Vi opplever at det er verdt tiden det tar...og er det ikke son at prosessen og veien frem nesten er like morro som selve resultatet.
      Jeg finner også mye inspirasjon i å følge deg og prosjektene deres også ;-) Stikk gjerne innom igjen.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)