søndag 23. november 2014

Hva tror du skjedde med geviret fra elgen?

De aller fleste av mine venner har fått med seg at min kjære mann Jørn skjøt en 18 tagger på sin første dag på sin første elgjakt noen sinne.
Ja, det i seg selv fortjener en kjempe applaus..og vi feiret!


Og vi drakk champagne!


Alt var jo bare gøy og stas... helt til jeg forsto at dette var jo noe som skulle preppes og 
settes på trofe platte.
Tro meg... et helt elglag som er helt i ekstase over dette fantastiske hornet som bare MÅ opp på en eller annen vegg i vårt hus.
Og selvfølgelig fulgte det både anbefalinger av hvem som kunne gjøre geviret i stand.


Og som du ser er det ikke småtteri vi snakker om.....  hverken når det gjelder glede, entusiasme, stolthet eller gevir.

Jeg må innrømme at jeg tenkte at det ville ta lang tid før geviret var klart og at vi sikkert hadde funnet en løsning på plasseringen før det skulle hentes. For meg betydde vel det at hytta på fjellet var en god løsning, noe jegeren ikke var like overbevist om.

Så i dag var dagen her... geviret var klart til henting.



En ganske så stolt og forventningsfull jeger....og en kanskje ikke fult så forventningsfull meg.

Nå er det sikkert mange av dere som tenker at dette flotte geviret er forvist til en bod eller til hytteveggen på fjellet.
Da kan jeg berolige både jegeren og deg om at geviret nå har fått en flott plass i biblioteket i vårt nye hjem.
Ikke alltid alle detaljer i interiøret skal tenkes ut.. kanskje det skal få fortelle historien om de som bor i huset.
Det er akkurat slik det er her hos oss, og dette er historien om en opplevelse som vil være med oss for resten av livet.
 

 

Det ble da ganske fint også.... <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)