torsdag 27. mars 2014

Ikke bare restaurering av hus... men av møbler også.

Jeg satt å søkte på finn.no etter en Ektorp sofa for en av mine sønner sist uke.
Side opp og side ned...og DER midt iblandt alle Ektorp sofaene fant jeg disse stolene.

Selgeren trodde de var fra 50 tallet og skulle ha kr.: 300,- pr. stk.
Når jeg hentet dem snakket vi hyggelig sammen og jeg fortalte om huset og gården og at stolene ville passe tidsriktig perfekt inn...og ja de er fra 50 tallet.. 1850 tallet og er i Empirestil ;-)
Hun ble litt stille og forsto kanskje at dette var en bedre handel for meg enn for henne... uansett, jeg er SUPER takknemlig ;-)

De var malt sort og trukket med sort stoff....og passer perfekt i min finstue.

Stoffet var gammelt og arbeidet var ikke pent gjort så jeg fjernet det...og HVA kom frem...

Nydelig plysj/brokade.... hmm... hva nå tro?

Jeg startet å skrape på malingen og under 2 lag (sort og hvitt) er det et nøttebrunt treverk.
Jepp... da ble det litt mer tenkearbeide ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)