lørdag 8. februar 2014

Vi er igang med Drømmehuset!

I dag er det akkurat en mnd siden vi bestemte oss for å kjøpe drømmehuset.
Et hus fra 1850 på 360m2 pluss loft og kjeller. I tillegg er det en deilig tomt på over 40 mål.
Her er noen bilder av arbeidet som har startet... godt jeg har en Handy-Mann ;-)

Teppe er fjernet ( etter 70 år) Tjære er skrapt av og gulv slipes... for et flott furugulv vi fant.
Jørn i åpningen mellom finstua og biblioteket
Lag på lag... og mye vakker historie kommer frem <3
De gamle orginale papptakene er like flotteog nå er de malt. Gipsrosetten fant vi på loftet.
Nå er den malt og tilbake på plass... venter bare på lysekrone.

Vakker kakkelovn i finstuen

Jørn i gang med gulvslipin. My Handy.Mann <3

Her tror jeg det blir deilig med en kopp kaffe til sommeren.

Nostalgi <3

En Rodhondendron mellom kastanjetrærne.

Andedammen er frosset... men til sommeren blir den fikset og endene kommer.






















































Innkjøring til gården, pålåven står den gamle porten <3





En deilig sitteplass ved andedammen


3 kommentarer:

  1. Absolutt nydelig :) som å komme inn i en eventyrverden..... Gleder meg til å følge med videre :)

    Mvh Miriam

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Miriam, For meg er dette en liten eventyrverden. Det ligger mye jobb foran oss, men så utrolig hyggelig at du vil følge meg på veien.
      Smil fra Kari ;-)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)