torsdag 12. februar 2015

Nye soverom "in making"

Her på Nystuga er det aldri stille...og jeg begynner å tro på min kjære sønn som påstår at pappan hans har ADHD... ikke vondt ment..men den mannen sitter ALDRI stille..og da mener jeg virkelig aldri.

For en arbeidskapasitet....og ikke bare det, men så nøye og flink i tillegg... jeg er utrolig takknemlig for at jeg er gift med verdens beste Handy-Mann.

Men nå var det ikke Handy-Mannen dette innlegget skulle handle om, men mer hans siste prosjekt her på gården.

I 2.etg. på huset var det innredet en separat leilighet som har vært leid ut.
For oss er ikke det aktuelt, så vi har bestemt at den delen skal få bli soverom så vi har god plass til familie og venner som kommer på besøk.
Det vil bli 2 separate soverom pluss en kombinert soverom/stue/kontor. I tillegg er det et bad.



Her ser du kjøkkendelen som var endel av det store rommet. I tillegg er det et gammelt gulv...vakkert malt, men akk så dårlig vedlikeholt..desverre. Vi har hatt noen tanker om at det skulle vært flott å få restaurert det og malt det opp...men hele denne delen av huset er utrolig skjev og det er veldig kalt på gulvet også. Så valget ble å dekke det til.



Først måtte kjøkkenet ned....og alt ble fjernet helt inn til den gamle tømmerveggen... der fant vi en døråpning som har gått inn til det som i dag er vaskerom. Den har blitt kledd på nytt og rørlegger har skjøtet rørene inni veggen som går videre til badet i denne delen av huset.



Så ble det store rommet delt i 2 med en lettvegg som er isolert etter alle kunstens regler.... de brede gamle takbordene er malt med 3 strøk, nye lister er satt opp og veggene sparklet og gjort klare.
Her er gulvene lagt... skikkelige furuplanker...som lukter helt vidunderlig ;-)


Men det var ikke bare å legge gulv på gulv. Det gamle gulvet er dekket med Først to tynne isopor lag, så ullpapp før det er lagt på lektere som justerer og retter opp gulvet. Det gamle gulvet var utrolig skjevt og det skilte ca 10 cm på 5 meter rom... men nå blir det både varmt og ganske rett.
Neste trinn er å føre på hvit panellakk for det skal lakkes to strøk.


Ja... vi har som du forstår fremdeles byggeplass inne... men nå går det virkelig mot en ende.
I dag har vi vært på tapetjakt og du skal snart få se ferdig resultat.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)