søndag 5. april 2015

Jeg hadde aldri trodd han skulle grave opp hele hagen...

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal uttrykke meg i dag.
Påsken har vært fantastisk flott, masse hyggelig besøk, blomster, nybaktbrød, venner, mat og vin...
OG selvfølgelig litt jobbing i og rundt drivhuset.
Det er blitt kjempefint og jeg kan nesten ikke vente til det blir grønnt rundt oss.

I dag skulle vi få besøk av guttene, middagen var klar og vi satt rolig med en kopp kaffe utenfor drivhuset i solveggen å ventet.

Irene (en av våre utrolig hyggelige naboer) kom gående med noen bilder av gården i riktig gamle dager.
Hun kjenner til stedet og kan fortelle mye om hvordan det så ut her for mange år siden.

På forsiden av huset har det i gammel tid vært en rondell (rund rabatt) med grusgang rundt og denne har vi snakket om at det skulle være gøy å få frem igjen.
Det er tydelige merker i gresset hvor den har vært.
Men det har liksom ikke vært et prosjekt vi har bestemt oss for å sette igang med.



Jørn har fått låne en traktor av Ole for å planere utenfor drivhuset og bak ved inngangen til stallen,
men tror du ikke han kjekt sa at " Ja, jeg har jo traktoren nå...så da kan jeg like gjerne skrape frem rondellen og gangen i hagen.... OMG!

Ja, ja.... nå er nesten hele hagen gravd opp...jeg har FULL tillit til at han vet hva han gjør, men jeg må innrømme at jeg hadde noen ganske skremmende tanker mens han holdt på.



Uansett, NÅ har veien og rondellen blitt gravd frem så da blir det spennende å se hva resultatet blir.

Jeg håper du følger oss videre, og til alle dere som er mye mer hagekyndig enn meg..vær så snill å kom med tips og råd for beplantning, hekker, krakker osv.

Fortsatt god påske til dere alle, og takk for at du følger meg på reisen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)