mandag 16. mars 2015

Endelig.... dette har jeg lett lenge etter!

Endelig har jeg funnet det perfekte rekkverket til trappen!!

Som du sikkert har forstått er jeg veldig opptatt av detaljer....og jeg mener virkelig at "the Devil is in the Details" så derfor er det ikke gjort i en fei når jeg skal finne saker og ting til huset vårt.

Når vi kom hit til Nystuga var det montert en stolheis i trappen opp til 2. etg. Det var nødvendig for tidligere beboere, men for oss var dette noe vi ville fjerne (heldigvis har vi ikke behov for den)

En elektrisk stolheis er en stor og tung maskin som må festes veldig hardt og sikkert..og derfor var også "rekkverket" i trappen i 2 etage bare et stort bjelkelag kledd med plater... NOT nice.
Og det måtte bort...


Så nå har vi levd uten rekkverk i mange mnd..og jeg har lett og lett etter et gammelt rekkverk.
Jeg har hatt et bilde i hodet mitt om hvordan det skulle sett ut og uansett forslag så har ingen ting stemt... helt til nå!!

JIPPI!!
På finn.no (bombe) fant jeg et rekkverk akkurat som jeg hadde sett for meg... jeg ringte og mannen jeg snakket med ble så begeistret for at det skulle få plass i et gammelt hus at han ville vi skulle ha det til tross for utrolig mange henvendelse.



Rekkverket var på Hamar og Jørn hadde det med seg hjem fra fjellet sist helg.

Nå ligger det på låven for oppussing.. vi tenker å male det hvitt.



Jeg håper du som meg kan "se" det for deg..og hvor fint dette vil bli.

Jeg lover å komme med bilder av resultatet ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar, et tips eller annen informasjon relatert til innleggene mine.
Jeg gleder meg til å lese hva du synes.
Smil Kari ;-)